Parę słów o rodzajach kominów i ich przeznaczeniu w konstrukcji obiektów przemysłowych.

Kominy są integralnym elementem pejzażu wielkich miast miejskiego|industrialnego krajobrazu|scenerii miejskiej. Ich strzeliste sylwetki widać już z daleka, a te charakterystyczne bywają nawet traktowane jako konkretnych ośrodków miejskich.

To mniej więcej obejmuje wiedza o kominach każdego przeciętnego człowieka. Warto ją trochę wzbogacić. Kominy przemysłowe można podzielić na trzy główne rodzaje: przemysłowe, spalinowe oraz wentylacyjne – komin przemysłowy wysokiej jakości. Pierwsze z nich, które bywają również nazywane kominami dymowymi, służą odprowadzaniu produktów palenia drewna, węgla lub innych materiałów. Drugi typ wykorzystuje się do wypuszczania gazów powstałych w trakcie określonych procedur wytwórczych.Trzecie montuje się, by usuwać z pomieszczeń fabrycznych zanieczyszczone powietrze. Kominy przemysłowe wykonuje się z różnorodnych materiałów.

Wysoki komin

Autor: Karen Mardahl
Źródło: http://www.flickr.com
W ofertach firm zajmujących się ich budową możemy znaleźć kominy stalowe, stalowo-ceramiczne czy żelbetowe, a każdy z nich dzieli się jeszcze na swoje podtypy. Choć wytypowanie właściwego dla naszej fabryki rodzaju komina powinniśmy zostawić specjalistom, warto dowiedzieć się, jakie plus mają poszczególne typy i czego można po nich oczekiwać. Kominy ceramiczne możemy spotkać przede wszystkim w nowo powstałych budynkach.

Jeśli szukasz zbliżonych danych na omawiany temat, to też rzuć okiem na przepustnice klapowe analogiczne materiały, które podnoszą tę tematykę.

Ze względu na szybki czas wykonania i swoją uniwersalność idealnie sprawdzają się one domach rodzinnych, które ogrzewane są za pomocą kotłów na różne rodzaje paliwa. Kominy murowane natomiast wykorzystywane są do usuwania spalin z typowych pieców kaflowych, kotłów na koks i węgiel oraz kominków. Kominy stalowe przemysłowe wyglądają jak zwyczajne rury, a znajdziemy je na większości fabryk i zakładów produkcyjnych. Kominy stalowe cechują się niebywałą łatwością montażu oraz relatywnie małą wagą. Powstają z uprzednio przygotowanych elementów, które łączy się ze sobą dopiero na budowie, a służą do odprowadzania spalin z kotłów kondensacyjnych i gazowych.