Jak to jest z robieniem zakupów? Działają na nas te wszystkie sztuczki marketingowe, czy nie? Co o tym myślimy?

Lista niezbędnych produktów zdecydowanie będzie się sprawdzać w sytuacji zakupów spożywczych, ponieważ pozwala uniknąć bezproduktywnego krążenia po sklepie. Jednakże przy okazji zakupu ubrań lub książek lista nie jest już taka genialna. Czemu? Najzwyczajniej, takie produkty nie kupujemy raczej w takiej liczbie, jak artykuły spożywcze. Także dokonywanie zapasów nie będzie oczywistym synonimem rozsądnego kupowania.

Zakupy
Źródło: http://pixabay.com/
Trzeba mieć na uwadze, iż produkty mają określoną datę przydatności, a poza tym ich zbyt wielkie zapasy mogą zabierać za dużo miejsca. Z różnych badań wynika, iż wiele Polek wykorzystuje okazje, robiąc zakupy podczas wyprzedaży w sklepach. I to w różnorodnych sytuacjach, ale najczęściej w dużych galeriach, w większych miastach, jak zakupy w Krakowie.

Tego typu rozwiązanie nie musi jednakowoż oznaczać przemyślanego podejścia do robienia zakupów, często okazuje się, że wyprzedaże to bardzo dobrze przemyślany zabieg marketingowy, na którym zyskują sklepy, nie klienci. Poznane już są przypadki przeklejania i podwyższania cen przed początkiem wyprzedaży, by wywołać u kupujących efekt pozorowanych oszczędności i zachęcić do sięgnięcia po konkretny produkt, jakie w czasie intensywnie reklamowanej obniżki kosztuje tyle, ile kosztowałby w normalnej sprzedaży – ceneolokalnie.pl/krakow/energotytan-praska-zaciskarka-kompaktowa-do-rur-miedzianych-i-pex-al-pex-spm32/27476547.

Innym ciekawym sposobem, który stosują sklepy podczas wyprzedaży, są tak zwane merchandisingowe taktyki. Artykuły w promocyjnych cenach są rozmieszczane w przestrzeni sklepów w taki sposób, żeby nie tworzyły jednej wyspy z najlepszą ofertą, tylko by były rozmieszczone w różnych częściach sklepu. Istnieje prosta zasada, a polega ona na tym, że w im większej ilości miejsc klient badania tajemniczego klienta zajrzy, to większą ilość produktów zobaczy. To oznacza, że więcej zakupi – sprawdź na Ceneo Lokalnie.

Różne badania ukazują też, że Polacy przez mądre dokonywanie zakupów rozumieją kupowanie wyłącznie tego, co jest im w konkretnej chwili konieczne. Wiele osób tak więc zwraca uwagę, iż inteligencja zakupowa przejawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeśli więcej kosztują. Wielu także jest zdania, iż inteligentne kupowanie wiąże się z wyborem najlepszej jakości produktów i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę. Ważne też jest przekonanie, iż kupowanie najbardziej tanich produktów wpisuje się w ideę smart shoppingu. To dobry znak, bowiem „tanie”, wcale nie musi znaczyć „dobre”. Niezbyt wysoka jakość niedrogich artykułów zmusza często klientów do kolejnego dokonania zakupu i w rezultacie, do ponownego wydania swoich oszczędności.