Istotne w każdej kampanii reklamowej, jest zaciekawienie potencjalnego odbiorcy naszą ofertą. Żeby dobrze wykonać zadanie, twórcy reklam zazwyczaj chcą wykorzystywać znane twarze w swych reklamach.
We współczesnej reklamie artysta, który jest niezwykle często eksploatowany, to twórca słynnych słoneczników.
Nie wyłącznie obrazy znanego artysty są wykorzystywane w reklamach, ale również sama postać malarza. Tylko głowa tego artysty była wykorzystana przez wytwórcę szamponu przeciwłupieżowego, żeby skłonić klientów do jego nabywania. Artystami dziś można by nazywać ludzi, którzy tworzą ciekawe reklamy, albo witryny internetowe reklamujące jakąś spółkę. Dzisiaj dużo miast również posiada kolekcję murali zrobionych przez prawdziwych artystów. Te miasta to Warszawa, Bydgoszcz czy też Łódź. Co roku są urządzane festiwale, na jakich artyści tworzą swe kolejne dzieła. Wraz z festiwalem są urządzane różne imprezy kulturalne urządzane dla ludności. Są to debaty, pokazy filmowe czy też pikniki artystyczne.

Źródło: Stereodesign.pl

Źródło: http://www.flickr.com
W mnóstwa miejscowościach funkcjonują biura (inoffice.pl – biura wirtualne) reklamowe, które kompleksowo obsługują kampanie marketingowe malowaniem murali. Równocześnie mogą robić to w paru miejscach na obszarze całej Polski. Murale są wykonywane wyłącznie ręcznie i to z wielką precyzją. Skuteczność tego typu promocji jest niezwykle duża. Najczęściej murale wykonywane są w miejscach, w których codziennie przewija się mnóstwo ludzi. Jest zatem gwarancja, że reklama taka będzie zauważona przez wielu potencjalnych nabywców. Przeważnie mural posiada bardzo duże Rozmiary, więc nie mógłby być niedostrzeżony przez np. pieszych.
Jakby się mogło wydawać tego typu reklama nie jest asygnowana jedynie dla młodego klienta. Walory artystyczne, jakie ozdabiają ściany wiekowych kamienic sprawiają, że tego typu reklama może zostać promocją uniwersalną.